2012. október 14., vasárnap

DIY - Let's create a brochure!

Most élőben végig követem, míg kipróbálom a http://www.mybrochuremaker.com/ URL-en található brossúra teremtő dolgot.
Természetesen, nem a végleges anyagot fogom most elkészíteni, de remélem, hogy sikerül valami értékelhető dolognak kiforrnia magát.

Téma: Univerzális tervezés
Célcsoport: Többségi pedagógusok


  1. Step: Persze regisztrálni kell az oldalon, de nem kell megijedni, mert van ingyenes felhasználási lehetőséget ígérő opció. Én az "Educational Use Only" lehetőséget választottam. Lássuk!
  2. Step: Sikerült a regisztráció, persze máris jön a confirmation üzenet, de ezek után már azonnal kezetét veheti a tervezés.
  3. Step: Válassz nevet a brossúrádnak: "Univerzális tervezés"
  4. Step: Válassz egy neked szimpatikus formátumot. Lehetőség van 1, 3 vagy 4 oladlas minta kiválasztására. Meg lehet nézni a "See details" opcióra kattinta, hogy milyen paraméterekkel fog majd rendelkezni a választott minta, ha végezetül kinyomtatjuk. Én az elsőként felajánlott 3 oldalas formátumot választottam.
  5. Step: Most kezd bonyolódni a szerkesztés. Jobb oldalon látható "theme layout"-okból kell először választanunk. Az én választásom az előnézegető alapján, természetesen a "Child care - Bubbles and dots theme"-re esett. 
  6. Step: Ezután kiválaszthatjuk, hogy a belő, vagy a külső oldalakkal akarunk-e dolgozni.
  7. Step: A belső oldalon lehetőségünk van kicserélni a képeket, szöveges részeket beilleszteni és szerkeszteni. A szerkesztőfelület csak nagyon alap beállításokat enged, de ha előre megszínezett, összehangolt képeket teszünk bele, akkor nem probléma. A szövegszerkesztőnél kevés betűtípus közül választhatunk, amik bár szépek, de mind különböző kombinációkban preferálják az ékezetes betűket, ami kicsit megnehezíti a fogalmazást. Próbaként két képet kicseréltem, és szöveget is az előre megadott szövegdobozokba.
  8. Step: A külső felületen is kicseréltem a képeket, szöveget írtam be.
  9. Step: Ha megelégedtünk a munkánkkal, akkor már nyomhatjuk is a "Save" gombot. Az elmentett projectjeinket bármikor újraszerkeszthetjük.
  10. Step: Végezetül menjünk a "Print" opcióra. Miután sokszor visszautasítottuk a prémium szolgáltatásokat, lehetőségünk nyílik letölteni a munkánk gyümölcsét pdf formátumban.


Borító és hátlap: 


Belső oldalak:     



Összességében, nekem tetszett ez a brossúra szerkesztő program. Elég gyorsan lehet vele látványos dolgokat elérni. Bár ingyenes használatnál meg van kötve a kezünk és a fantáziánk, de egy dekoratív és instant megoldást kapunk cserébe.
Az javaslom, hogy mindenesetre érdemes még kutakodni a neten, hátha talál az ember egy jobb felhasználást is a témában.

1 megjegyzés:

  1. Ez tetszik nekem elsőre nem is jutott eszembe, hogy talán majd online valósítsuk meg ezt a dolgot, hanem manuálisan, de most lehet meg is győztél. Bár sajnálom, hogy sok-sok opciót mindjárt fizetőssé tesznek (persze ennek is megvan a magyarázata) de lehetne reklámként engedélyezni egy elkészítését mondjuk for free :) na majd talán egyszer!

    VálaszTörlés